Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

UE critica masterplanul si atrage atentia Guvernului Ponta

Autostrada Iaşi – Târgu Mureş, prioritară pe hârtie, nu şi la alocarea de fonduri

Asta pentru că prima rută este inclusă în reţeaua prioritară a coridoarelor pan-europene TEN-T Core, în timp ce a doua nu. Autorităţile europene au decis returnarea masterplanului de transport la Bucureşti, spre modificare şi completare. Ce alte necorelări au mai fost găsite la Bruxelles.

Masterplanul pentru transporturi suferă o nouă amânare. Comisia Europeană a decis returnarea documentaţiei la Bucureşti, spre modificare şi completare. Ministerul Transporturilor urmează să opereze modificările solicitate de CE până pe 9 aprilie. „Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătăţire a masterplanului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate şi obiective de stabilire a priorităţilor, luând în considerare performanţele economice şi apar­tenenţa proiectelor la reţeaua TEN-T Core. Autorităţile române vor reflecta asu­pra modului de a încorpora mai bine aceste observaţii în masterplan“, a declarat purtătorul de cuvânt al Directoratului General Regio, Sophie Dupin de Caint-Cyr, pentru www.cursdeguvernare.ro.
Reţeaua TEN-T Core cuprinde principalele culoare de transport europene, construirea de autostrăzi şi drumuri rapide pe aceste trasee fiind considerate ca esenţiale pentru coeziunea Uniunii Europene. Conform listei de priorităţi a Ministerului Transporturilor, o autostradă pe ruta Comarnic – Braşov ar fi mai importantă decât autostrada Iaşi – Târgu Mureş, ceea ce ar însemna că vor fi alocate fonduri prioritar pentru Braşov. Aceasta deşi totuşi traseul Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş este cel inclus în TEN-T Core, Comarnic – Braşov nefiind pe această listă prioritară a UE.
De asemenea, Guvernului i se reproşează şi faptul că masterplanul nu asigură continuitatea traseelor de transport. Concret, în locul unei autostrăzi continue pe un anumit traseu, masterplanul cuprinde fragmente necorelate. Este şi cazul autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Astfel, pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor, tronsonul Ungheni – Târgu Neamţ se află pe poziţia a patra, dar continuarea spre Târgu Mureş abia pe locul 10, după şoseaua de centură a Bucureştiului sau autostrada Craiova – Piteşti. Dacă masterplanul ar fi aprobat în varianta propusă, ar însemna ca autostrada până la Târgu Neamţ să fie construită cu prioritate, iar continuarea peste Carpaţi doar dacă şi când s-ar mai găsi fonduri disponibile. De asemenea, tronsonul Bacău – Paşcani se află pe primul loc al listei, iar Bacău – Braşov, pe locul 5.

Sursa articolului: Ziarul de Iași.

lei10,00 lei20,00 lei50,00 lei100,00
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Alte articole

Distribuie

Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn