Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

Propuneri privind variante de ax al Autostrazii A8 in vederea asigurarii conexiunii la viitorul Pod de peste Prut, la Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta

Moldova Vrea Autostrada

In contextul in care Consitrans a castigat contractul pentru studiul de fezabilitate și incepe analiza cerințelor din caietul de sarcini, propunem urmatoarele variante pentru construirea conexiunii viitorului Pod de peste Prut, la Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta.

Propunerea 1(cyan)

  • Originea axului modificat este la cca. 6km de Nodul Popricani, traseul autostrazii se desfasoara pe raza comunei Golaesti, pe la Sud-estul localitatii Cotu lui Ivan, traverseaza drumul judetean DJ249 dupa care continua in paralel cu acesta pana la Nord-estul localitatii Golaesti, apoi urmand conexiunea cu Podul peste Prut in Cotul Bran.
  • Lungime acestui traseu este de cca. 13Km
  • Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 10km
  • Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu cca. 2500 ml de poduri si 3700 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
  • Zona de padure afectata fiind si ea mult redusa fata de cea peste care se suprapunea vechiul ax, cu aproximativ 80%;
  • Necesita proiectarea unui nou nod rutier pentru asigurarea conexiunii cu viitorul drum de acces la aeroport;
  • Conexiunea cu SRU va fi pastrata prin accesul la DN24 prin Nodul Popricani, drum national ce ar trebui modernizat la nivel de drum expres, iar din sudul localitatii Carlig acesta ar trebui sa urmeze un traseu de drum nou catre SRU si drumul existent din zona vestica  a Aeroportului Iasi;

Figura 1

Figura 2

Propunerea 2 (magenta)

  • Originea axului modificat este la Sud-estul localitatii Popricani, traseul autostrazii urcand spre Nord-vestul localitatii Cotu Morii iar mai apoi urmeaza paralel traseul raului jijia si a drumului judetean DJ249, pana la conexiunea cu Podul peste Prut in Cotul Bran(Fig. 3 si 4);
  • Lungimea acestui traseu este de cca. 22.3Km;
  • Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 2.5Km
  • Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu un tunel de 2700ml, cca. 2800 ml de poduri si 4000 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
  • Nodul Popricani impune o regeometrizare si chiar o relocare;
  • Accesul catre Aeroportul Iasi si SRU se va face pe DN24 ce va trebui modernizat la nivel de drum expres, iar din sudul localitatii Carlig acesta ar trebui sa urmeze un traseu de drum nou catre SRU si Aeroportul Iasi (Figura 5);

Figura 3

Figura 4

Propunerea 3 (galben)

  • Originea axului modificat este la cca. 6km de Nodul Popricani, traseul autostrazii se desfasoara pe raza comunei Golaesti, prin Nordul localitatii Cilibiu si Golaesti;
  • Lungimea acestui traseu este de cca. 10.5Km
  • Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 15km
  • Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu cca. 2500 ml de poduri si 3700 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
  • Necesita proiectarea unui nou nod rutier pentru asigurarea conexiunii cu viitorul drum de acces la aeroport;
  • Sunt prevazute doua drumuri noi de acces la autostrada A8 atat de la Aeroport cat si de la SRU, acestea putand prelua si rolul de varianta ocolitoare a Iasului pentru zona de Nord-Est;

Figura 5

Figura 6

Figura 7

Propunere privind accesul la SRU din A8

  • Din Nodul Popricani vor fi modernizati cca. 9km de drum national(DN24) la nivel de drum expres;
  • Din Sudul localitatii Carlig se propun cca. 4km de drum nou la nivel de drum expres catre SRU;
  • Din drumul de acces la SRU se poate realiza o conexiune cu zona de vest a Aeroportului Iasi printr-un viaduct ce va trece peste zona de agrement Ciric la o inaltime de cca. 50m;

Figura 8

Propunere conexiuni Aeroport, SRU, A8

  • Traseu albastru cca. 11.5 km conexiune autostrada A8 si Aeroportul Iasi prin zona de Nord-Est;
  • Traseu verde cca. 8.5 km conexiune intre zona Dancu – Holboca, drumul national DN28, Aeroportul Iasi si autostrada A8;
  • Traseu rosu cca. 4km conexiune intre DN24, SRU si drumul existent catre Aeroportul Iasi
  • Traseu galben cca. 4km conexiune intre DN24, SRU si Aeroportul Iasi, prin viaduct de cca. 50m inaltime si 1500 ml lungime;

Figura 9

lei10,00 lei20,00 lei50,00 lei100,00
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn