“Numărul de turişti veniţi la Iaşi s-a triplat de când s-a deschis noua pistă şi noile curse externe. Este încă o dovadă a efectului excepţional al in frastructurii moderne asupra economniei locale”, a anunţat cel mai influent operator local de turism, Florin Bărhălescu.
El a explicat apoi ce ar însemna o autostradă de la Iaşi spre Vest: “în momentul de faţă autostrada Constanţa – Bucureşti a reuşit să salveze litoralul pentru că până acum doi ani, înainte de deschiderea acestei autostrăzi, turiştii noştri preferau să meargă în Bulgaria. Acum există pe litoralul nostru o explozie a turismului în week-end. Practic, litoralul a fost salvat. Nu mai vorbesc de deschiderea economică. Uitaţi-vă la noi, la prima ninsoare au şi derapat prin strâmtorile munţilor TIR-urile plecate din Iaşi. Dacă exista autostradă nu aveam această problemă”, a adăugat Bărhălescu.
Investitorii întreabă prima dată de autostradă
Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi a tradus şi el, prin date statistice, lipsa autostrăzii Est – Vest: “mai puţin de 3% din investiţiile străine directe făcute în România au venit în Moldova. Iar majoritatea sunt la Iaşi şi în Suceava. Gândiţi-vă că Moldova înseamnă totuşi 19% din populaţie. Ce facem cu aceşti oameni, îi condamnăm la sărăcie? Pentru că fără construcţia unei autostrăzi asta se va întâmpla. Aproape toţi cei care au venit la noi să ceară informaţii în vederea derulării unei investiţii în Moldova au întrebat de ce nu avem autostradă. Pentru ei e mai ieftin să producă în Ardeal decât în Moldova, transportul mărfurilor e mai ieftin acolo decât aici”, a spus Paul Butnariu.
Articol publicat de topiasi.ro