Peste 1.300 de km de autostrazi noi – dublu fata de varianta initiala, aproape 1.900 de km de drumuri expres si 2.800 de km de drumuri Transregio – asta prevede ultima varianta de Master Plan publicata de Ministerul Transporturilor. Pentru realizarea tuturor proiectelor, Romania ar avea nevoie de peste 26 de miliarde de euro, o suma mult mai mare decat posibilitatile reale de finantare. In sinteza prezentata marti sursele de finantare nu au fost detaliate, iar Strategia de Implementare – documentul care stabileste prioritizarea proiectelor – inca nu a fost finalizata.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat marti, in fata comisiilor reunite pe Transport din Camera Deputatilor si Senat, sinteza “draftului final” al Master Planului de Transport, documentul strategic care stabileste proiectele de infrastructura de referinta pentru cel putin urmatorii 15 ani.
Dupa dezbaterea publica de la finele anului trecut ce a starnit o serie de controverse, in forma finala a MasterPlanului a fost propusa constructia unor noi sectoare de autostrada, care in forma initiala erau propuse la nivel de drum expres.
Noile proiecte de autostrazi din “draftul final” al MPGT-ului:
Autostrada Sibiu – Pitesti – 118 km – cost estimat: 1,675 mld. euro
Autostrada fazata* Targu Mures – Targu Neamt – 184 km – cost estimat: 2,942 mld. euro
*va fi construita in prima faza drum expres, imbunatatit ulterior la statutul de autostrada
Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni – 135 km – cost estimat: 1,130 mld. euro
Autostrada Bacau – Pascani – 81 km – cost estimat: 485 mil. euro
Autostrada de legatura A3 cu Mun. Oradea – 11 km – cost estimat: 65,8 mil. euro
Autostrada A0 – inelul II de ocolire al Bucurestiului – 100 km – cost estimat: 1,335
Pentru mai multe informații vă recomandăm să accesați: http://monitorizari.hotnews.ro/