Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

Autostrada A8 în viziunea Cosettei Chichirău – Candidat Primăria Iași

După alegeri vom avea conducătorii pe care îi votăm, iar Asociația” Moldova Vrea Autostradă” – organizație apolitică, este interesată cum se poziționează candidaţii la funcțiile de primar și președinte al Consiliului Judențen Iași, în raport cu A8- un obiectiv strategic pentru Moldova și o prioritate pentru Iași. Prin urmare am inițiat această campanie pentru a le afla opiniile, lansând un chestionar cu patru întrebări. 

Începem publicarea răspunsurilor candidaților partidelor parlamentare, în ordinea sosirii lor pe emailul asociației. Astăzi ne răspunde dna Cosette Chichirău, candidat la funcția de primar al Iașului. 

💣 Susțineți ca prioritate strategică a Iașului și zonei Moldovei construirea de autostrăzi? Care ar fi acestea?

Da, evident că susțin construirea de autostrăzi în Moldova. Sunt o persoană onestă, care luptă pentru interesele cetățenilor și nu ale mafiei politice care sufocă România. Susțin A8 în primul rând, pentru că ne conectează cu Europa centrală și de vest, și A7, pentru că ne conectează cu sudul țării. Aceste legături rutiere ar facilita dezvoltarea industrială mai rapidă a regiunii și ar stopa sau încetini depopularea Moldovei.

Problema cu susținerea declarativă este că orice politician poate să o facă. De fapt, toți vechii politicieni au tot “susținut” autostrăzile timp de 30 de ani și rezultatul este vizibil: ZERO. Populismul, ipocrizia și corupția sunt la cote maxime în vechile partide, care se calcă în picioare pentru a “susține” Autostrăzile Moldovei.

Unicul criteriu de evaluare a răspunsului la această întrebare este dacă persoana care răspunde face parte dintr-o rețea clientelară, care a furat banul public în ultimii 30 de ani, sau nu. În cazul meu, răspunsul este nu. Eu nu fac parte din rețeaua coruptă a vechilor partide, deci am independența să susțin binele cetățeanului plătitor de taxe și impozite. Orice politician dintr-un partid corupt poate fi ignorat fără probleme atunci când se bate cu pumnul în piept că “susține” Autostrăzile Moldovei.

💣 Cum se poate implica primarul Iașului în susținerea unei astfel de investiții? Ce rol veți avea dvs. (dacă ieșiți primar – n.n.)?

Politica românească din prezent se face prin partide care funcționează la nivel județean și național. Un proiect trebuie să aibă mai întâi susținerea întregului partid pentru a fi promovat realmente la nivel național. Îmi propun să am o influență semnificativă în USR, mai întâi, pentru a putea promova Autostrăzile Moldovei. Cu USR la guvernare, vom avea o șansă reală să construim aceste autostrăzi.

💣 Detaliați care sunt primele acțiuni pe care le veți întreprinde pentru susținerea construirii autostrăzii A8 și plasați aceste acțiuni în timp, față de cei 4 ani de mandat.

A) Eforturi pentru descentralizarea bugetului României la nivel de regiuni. Cred că funcționarea țării reflectă funcționarea partidelor. Cum sunt organizate partidele, așa și țara. Conducerea centralizată, a partidelor și a țării, ne ține în subdezvoltare pentru că nu putem ajunge la vârful priorităților naționale.

Chiar dacă toți politicienii Moldovei, din toate partidele, s-ar uni, ar fi prea puțini la nivel național. 8 județe din 42 este mult prea puțin pentru a avea o influență viguroasă. Soluția cea mai eficientă este reforma administrativă a României, înființarea regiunilor și a bugetelor acestora.

Dacă Regiunea Nord-Est ar fi avut propriul buget, Autostrada A8 ar fi fost deja construită. Voi continua eforturile pe care le-am început în 2018 de descentralizare a USR, mai întâi, și apoi a României. În 2019, am reușit descentralizarea bugetului USR: o treime din bugetul total al partidului merge către județe. În 2021, îmi propun să reușesc descentralizarea conducerii. Astfel, USR Moldova, condus de Biroul Regional Nord-Est, va avea forța politică necesară să susțină proiectul autostrăzii.

Descentralizarea USR va conduce la presiuni pentru reforma administrativă a României, atât de necesară și pentru absorbția de fonduri europene.

B) Presiuni la nivel de Minister al Transporturilor și CNAIR. Tragedia subdezvoltării Moldovei este că nu este o problemă de bani, ci una de organizare politică. Sunt bani europeni pentru autostrăzi, miliarde de euro, care nu au fost folosiți. 

Ultima întâlnire pe care am avut-o cu ministrul Transporturilor și cu reprezentanți ai CNAIR a fost la sfârșitul lui iunie 2020. Îmi propun să am aceste întâlniri frecvent și să le organizez împreună cu toți colegii din Moldova.

💣Ce suport veți avea pentru a duce la îndeplinire cele menționate mai sus?
Am în spate un partid onest, singurul partid onest din România. Este elementul decisiv pentru orice decizie politică în interesul cetățenilor.

MVA va continua să publice în zilele următoare și alte opinii ale candidaților la cele mai importante funcții politice din Iași. 

lei10,00 lei20,00 lei50,00 lei100,00
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn