“Jocul de-a autostrada”, mutat de la un minister la altul si condus in continuare neoficial tot de la Transporturi
Compania Nationala de Autostrazi si drumuri Nationale (CNADNR) a fost mutata din subordinea Ministerului Transporturilor la inceputul anului 2013, atunci cand in Guvernul Ponta 2 a intrat Dan Sova caruia i-a fost repartizat noul portofoliu de ministru delegat pentru mari proiecte de infrastructura.
Practic, noul minister creat pentru Dan Sova a fost integrat in cadrul Secretariatului General al Guvernului, iar CNADNR a fost trecuta in subordinea SGG. Mutarea a creat situatii stranii inca de la inceput, ministrul Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu declarand ca a fost abilitat de premier sa se ocupe el de soarta autostrazii Targu Mures – Iasi, in timp ce restul autostrazilor ramaneau la CNADNR si Dan Sova.
Ulterior, cand la Transporturi a venit Ramona Manescu, “soarta” autostrazii Targu Mures – Iasi a fost inapoiata oficial ministrului Sova.
Dupa iesirea liberalilor din guvern, Sova a fost numit Minsitru al Transporturilor si, desi oficial CNADNR a ramas in subordinea SGG condus de un secretar de stat, Dan Sova s-a ocupat tot el de soarta drumurilor si autostrazilor din Romania.
Dan Sova justifica implicarea sa in soarta autostrazilor, desi nu le mai avea oficial in portofoliu, explicand ca premierul Ponta i-a cerut personal sa coordoneze si sa supravegheze CNADNR-ul.
Ulterior, dupa debarcarea lui Sova din Guvern in luna iunie 2014, la Transporturi a venit ministrul Ioan Rus care, initial, nu a putut confirma sau infirma ca se va ocupa tot el si de CNADNR. Dupa primele sedinte de Guvern s-au clarificat lucrurile si situatia a ramas neschimbata: Ioan Rus a preluat coordonarea CNADNR, desi oficial este in curtea altui minister.