Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

Europa ne cere alt masterplan

Masterplanul face cale intoarsa. Comisia Europeana a avut o serie de observatii in special in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor de infrastructura, asa ca Guvernul Romaniei va trebui sa reface masterplanul pana cel tarziu pe 9 aprilie. Concret, Comisia Europeana a subliniat ca Guvernul nu a tinut cont de reteaua europeana principala de transport, unde este inclusa si autostrada Iasi – Targu Mures, considerand mai importante alte proiecte, de exemplu Bacau- Brasov, care fac parte din retele secundare.

Prioritatile Guvernului Romaniei nu corespund cu cele ale Uniunii Europene. Asa se face ca masterplanul de transport, abia adoptat de Executiv dupa nenumarate modificari, a fost trimis de Comisia Europeana inapoi Romaniei in vederea regandirii documentului.

“Exista inca unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de imbunatatire a masterplanului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate si obiective de stabilire a prioritatilor, luand in considerare performantele economice si apartenenta proiectelor la reteaua TEN-T Core. Autoritatile romane vor reflecta asupra modului de a incorpora mai bine aceste observatii in masterplan”, a afirmat purtatorul de cuvant al Directoratului General Regio, Sophie Dupin de Saint-Cyr.

Aceasta situatie a fost prevazuta inca de acum 10 zile de catre fostul ministrul al Transporturilor, Relu Fenechiu.
Aflat in penitenciar, Fenechiu a dat in exclusivitate un interviu pentru Tele M, ocazie cu care a vorbit si despre masterplanul de transport al Romaniei, el fiind unul dintre initiatorii proiectului autostrazii Iasi-Targu Mures inca din anul 2004.

“Noua varianta a masterplanului general de transport este una mult imbunatatita fata de cea anterioara, dar mai are multe lacune si greseli strategice. Cred ca am fost primul om politic care a criticat cu argumente si solutii prima varianta a masterplanului, chiar daca eram in inchisoare. Eu cred, insa, ca actualul masterplan nu va fi agreat la Bruxelles si va fi returnat pentru modificari”, spunea Relu Fenechiu pe 10 martie.

In varianta trimisa la Bruxelles a masterplanului, autostrada Bacau- Pascani era pe locul I al listei de prioritati, in timp ce tronsonul Ungheni-Iasi-Targu Neamt se afla pe pozitai a patra, iar tronsonul Targu Neamt – Targu Mures pe a zecea. Daca va aviza documentul pe care Guvernul trebuie sa-l modifice pana pe 9 aprilie, Comisia Europeana va contribui, in perioada 2014-2020, cu 6,8 miliarde de euro pentru executia proiectelor din masterplan. Guvernul vrea sa imprumute 7 miliarde de euro pentru a putea continua lucrarile. Insa Comisia Europeana a cerut Executivului sa dea asigurari ca acest imprumut nu va pune in pericol tinta de deficit bugetar.

Sursa materialului: Tele M

lei10,00 lei20,00 lei50,00 lei100,00
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn