Doar 50 de kilometri de autostradă deschiși de România în anul 2014, și alți câteva zeci de kilometri plănuiți pentru anul 2015. Acest record de ineficiență al unei țări care are nevoie ca de aer de infrastructură impune, însă, o întrebare : cum stau celelalte foste țări comuniste la construcția de autostrăzi cu bani europeni, în exercițiul financiar 2007-2013?
Demn de menționat este și faptul că, în timp ce guvernele celorlalte state au răspuns la întrebările cursdeguvernare.ro, de la București răspunsurile au venit doar de la CNADR; Nu și de la Autoritatea de Management a Programului Operaţional de Transport, de la Ministerul Transporturilor.
Fondurile europene alocate perioadei 2007-2013 pot fi cheltuite până la finalul acestui an, însă mare parte a acestor bani ar fi trebuit deja folosită până acum. Nu este cazul României, care mizează pe anul 2015 să ia banii rămaşi.
Puteți afla mai multe detalii din analiza comparativă a infrastructurii construite de România cu bani europeni ai exercițiului financiar trecut, comparativ cu alte state europene, dacă accesați: http://cursdeguvernare.ro/cum-si-au-cheltuit-banii-europeni-de-autostrazi-statele-din-estul-europei-o-comparatie-cu-romania.html