Peste 31 de milioane de euro. Atat a costat pana acum autostrada Ungheni-Iasi- Targu Mures, desi pana acum nu s-a facut nici macar un kilometru.
Practic, banii au fost cheltuiti pentru realizarea mai multor studii de fezabilitate, insa acestea s-au dovedit inutile, acum organizandu-se licitatie pentru efectuarea unuia nou. Si asta in conditiile in care primul document arata ca pentru construirea celor 320 de kilometri de autostrada ar fi nevoie 6,14 miliarde de euro, iar al doilea indica o suma si mai mare – 8,9 miliarde de euro.
Desi al treilea studiu este abia in etapa desemnarii firmei care sa il realizeze, se estimeaza ca pentru construirea autostrazii ar fi nevoie de 4 miliarde de euro.
Primii pasi pentru construirea autostrazii Moldova – Transilvania, acum denumita A 8, s-au facut in anul 2007, insa de atunci si pana acum nu s-a facut nimic concret, proiectul trecand de la un minister la altul.
In noul masterplan de transport al Romaniei a fost introdusa notiunea de autostrada fazata, soseaua care leaga Iasul de vestul tarii urmand sa fie construita in prima etapa ca drum expres. In plus, tronsoanele autostrazii nu sunt in pozitie fruntasa pe lista de prioritati, portiunea Ungheni-Iasi – Targu Neamt fiind pe pozitia a patra, iar Targu Neamt – Targu Mures – pe locul 10.
Sursa materialului: Tele M