Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin

Autostrada Iaşi – Tg. Neamţ, peste 5-7 ani. Mai departe, doar sfinţii mai ştiu

Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare – documentul care stabileste prioritizarea proiectelor – au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala.

Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu – Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau – Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca – Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.

Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.

Master Planul General de Transport (MPGT), precum si Strategia de Implementare – documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pentru anii ce urmeaza, a fost modificat astfel incat sa tina cont de observatiile facute de Comisia Europeana si e gata sa fie retransmis oficialilor europeni pentru aprobarea finala. Vezi aici, in detaliu, care au fost observatiile Comisiei.

Potrivit surselor HotNews.ro, observatiile comisiei au fost asimilate si documentul strategic a suferit o serie de modificari si, in acest moment, mai asteapta o aprobare din partea Ministerului de Finante pentru a putea fi retrimis la Comisia Europeana.

Lista autostrazilor considerate prioritare pana in 2020

Astfel, potrivit surselor HotNews.ro, lista de proiecte prioritare pe rutier a fost “finisata”, iar unele lucruri au fost modificate simtitor fata de prima varianta a Strategiei de Implementare adoptata de Guvern in martie.

Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu – Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau – Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.

Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de “missing link” (legatura lipsa). Astfel, Sibiu – Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti – Bucuresti la un capat si A1 Sibiu – Deva la celalalt), in timp ce Bacau – Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.

In ce priveste celelalte proiecte, lista autostrazilor considerate prioritare in urmatorii 5-7 ani include: Sibiu – Brasov, Brasov – Ploiesti (include Comarnic-Brasov), Pitesti-Craiova, Targu Neamt – Pascani – Iasi si Bors – Suplacu de Barcau – Nadaselu (langa Cluj Napoca).

Sursa articolului este Ziarul de Iasi

lei10,00 lei20,00 lei50,00 lei100,00
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Alte articole

Distribuie

Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn