E grav: Craiova calcă Iașul în picioare! Din 10 miliarde de euro investiți până în 2020, aproape nimic nu ajunge în Moldova

Postat pe 5 ianuarie 2015

Pentru Guvernul României, Iaşul şi Moldova nu apar pe lista proiectelor de amploare, finanţate cu 10 miliarde de euro în următorii ani. În schimb, se duc mulţi bani la Craiova, prognozele pentru acest oraş bazându-se pe date nerealiste. Nu vom avea autostradă, nici drumuri naționale reabilitate, nici cale ferată modernă, nici măcar bani pentru aeroport.

Strategia actualului guvern în dezvoltarea ţării suferă greu la capitolul echitate. Moldova este net defavorizată faţă de alte regiuni, fiind lăsată în sărăcie şi în subdezvoltare. În schimb, sudul ţării, Ardealul şi Dobrogea beneficiază din plin de bunătatea guvernului.

Egalitate, dar nu pentru căţei

Ieşenii contribuie financiar la dezvoltarea oricărei altei regiuni a ţării, mai puţin a Moldovei. În următorii şapte ani, în România se preconizează că vor fi construite, cu prioritate, cinci autostrăzi (356 km), reabilitate cinci drumuri naţionale (515 km), refăcute trei căi ferate principale şi, nu în ultimul rând, modernizate trei aeroporturi.

În niciun plan dintre cele enumerate Moldova, şi cu atât mai puţin Iaşul, nu este o prioritate. Vorbim, în total, de fonduri care trec de peste 10 miliarde euro, bani proveniţi din bani europeni şi guvernamentali. Un „tort” financiar din care peste 3 milioane de moldoveni nu vor beneficia. În schimb, restul regiunilor, în special sudul ţării şi Ardealul, îşi împart proiectele şi banii.

Moldova, exclusă de pe orice hartă rutieră

Niciun kilometru de autostradă nu va fi turnat până în anul 2021 în Moldova. Guvernul vrea să facă 356 km de autostrăzi care să lege oraşele Sibiu, Braşov, Ploieşti, Comarnic, Craiova şi Piteşti, precum şi extinderea la patru benzi a Centurii ocolitoare a Bucureştiului. Valoarea estimată a acestor proiecte ajunge la 3,2 miliarde euro.

În schimb, autorităţile centrale spun că au o finanţare dublă pentru autostrăzi în perioada 2014 – 2020 (6,4 miliarde euro, din care 2 miliarde sunt din acciza pe carburanţi, iar restul bani europeni) şi, totuși, nicio altă autostradă nu a fost inclusă pe lista de priorităţi.

Moldova este exclusă şi de pe harta reabilitării de drumuri naţionale. Guvernul a prioritizat refacerea a cinci drumuri în valoare de 285 milioane euro, dar niciunul nu trece prin Moldova (A1 – Timişoara – Moraviţa, Brăila – Slobozia – Chiciu, Braşov – Sighişoara – Tg Mureş, Galaţi – Giurgiuleşti şi A5 – Sf. Gheorghe – Tuşnad – Miercurea Ciuc – Ditrău).

Material publicat de http://www.7est.ro/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "E grav: Craiova calcă Iașul în picioare! Din 10 miliarde de euro investiți până în 2020, aproape nimic nu ajunge în Moldova"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML