Un calcul simplu arată cum s-ar fi putut rezolva problema autostrăzilor din România

Postat pe 6 ianuarie 2015

Supra-acciza la carburanţi, de 7 eurocenţi pe litru, ar fi trebuit să aducă venituri considerabile la buget şi să ajute la îmbunătăţirea infrastructurii din România. Guvernanţii îşi propuseseră să încaseze aproape 51 de milioane de euro lunar de pe urma ei, însă statisticile au arătat că, după prima lună, s-au colectat cu circa 11 milioane de euro mai puţin decât în luna anterioară.

După mai bine de opt luni de la intrarea în vigoare a supra-accizei la carburanţi, premierul Victor Ponta nu a putut da un răspuns concret atunci când a fost întrebat câţi bani s-au încasat de pe urma acesteia, nici câţi kilometri de autostradă s-au construit. El a subliniat însă că, de fapt, s-a creat o confuzie şi că banii vor fi folosiţi doar la cofinanţarea proiecte europene de infrastructură, având în vedere că fondurile de care dispune ţara noastră din programe structurale şi de coeziune nu acoperă decât în mică parte necesităţile de infrastructură.

„Noi avem, în 2015, 19 miliarde de lei cofinanţări la proiecte europene. Evident că acciza nu acoperă în niciun caz aceşti 19 miliarde – dacă nu mă înşel erau 2,4 miliarde anual, deci o parte din cei 19 miliarde”, a fost explicaţia neclară dată de premier. Gândul a calculat câţi kilometri de autostradă sau drum naţional s-ar putea construi cu 2,4 miliarde de lei obţinuţi din supra-acciza la carburanţi.

Pentru detalii suplimentare, vă recomandăm să accesați:
http://www.gandul.info/financiar/un-calcul-simplu-arata-cum-s-ar-fi-putut-rezolva-problema-autostrazilor-din-romania-la-guvern-s-a-creat-o-confuzie-13734495

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Un calcul simplu arată cum s-ar fi putut rezolva problema autostrăzilor din România"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML