Transporturile pierd banii pentru repararea șoselelor

Postat pe 18 iunie 2015

Cu câteva luni înainte de expirarea termenului până la care se mai pot cheltui banii UE, Compania de Drumuri are neîncheiate lucrări cifrate la 246 milioane euro pentru repararea a 731 kilometri de drumuri naţionale.

În ţara în care în cursul unui an milioane de automobilişti stau în fiecare weekend la coadă pe DN1 în zona staţiunilor de pe Valea Prahovei şi în care pentru a finanţa şi construi o autostradă concesionarii şi bancherii străini cer sume usturătoare, statul român, Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) lasă necheltuite sute de milioane de euro, finanţări nerambursabile acordate de UE României pentru infrastructura rutieră.

La începutul acestei luni ziarul România liberă arăta în articolul “Câţi bani de la UE destinaţi autostrăzilor rămân necheltuiţi” cum CNADNR amână pentru următorul exerciţiu financiar al UE, 2014-2020, lucrări de construire a autostrăzilor ce ar fi trebuit făcute între 2007 şi 2013 în valoare de 562 milioane de euro.

Documente făcute publice zilele trecute de către Asociaţia Pro Infrastructura, anume “fişe de raportare pentru monitorizarea binară a indicatorilor necesari de absorbţie”, indică faptul că pericolul pierderii banilor pândeşte şi proiectele de reparare a câteva zeci de poduri şi drumuri naţionale, precum şi realizarea unor centuri ocolitoare.

Fişele au fost elaborate la nivelul Ministerului Fondurilor Europene şi sunt ţinute la secret atât de acesta, cât şi de Ministerul Transporturilor. Ziarul România liberă a cerut încă de acum trei săptămâni informaţii privind stadiul proiectelor de infrastructură rutieră finanţate din fonduri UE, însă Ministerul Transporturilor a refuzat oferirea acestor informaţii publice. De opacitatea autorităţilor s-a lovit şi Asociaţia Pro Infrastructura. Aceasta “trage un semnal de alarmă asupra lipsei complete de transparenţă a Autorităţii de Management a Programului Operațional Sectorial – Transport (AMPOS-T). Astfel, în urma mutării în subordinea Ministerului Fondurilor Europene, AMPOS-T a încetat să răspundă solicitărilor de informaţii trimise (…) iar pagina de web a fost complet abandonată”, spun iniţiatorii asociaţiei.

Pentru mai multe informații, vă recomandăm să accesați www.romanialibera.ro

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Transporturile pierd banii pentru repararea șoselelor"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML