COMUNICAT DE PRESĂ 6 august 2015 Inițiatorii campaniei civice Moldova vrea Autostradă organizează luni, 10 august, de la ora 18:00, în Sala „Ion Creangă” a Hotelului Astoria din Iași, Strada Lăpușneanu, Nr. 1, dezbaterea cu tema Moldova vrea Autostradă: Ce e de făcut?. Scopul evenimentului este de a facilita discuția în jurul problemei de interes major a comunității din regiunea Moldovei - importanța construcției segmen...

Citeste tot


Autoritatea de Management POR 2014-2020 a lansat, spre consultare publica, Ghidul Solicitantului. Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul prioritatii de investitie 2.1 – microintreprinderi si Ghidul Solicitantului. Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul axei 6 Imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala. Eventualele observații sau comentarii se pot transmite la adresa de email info@mdrap.ro, ...

Citeste tot


Liderii politici ieșeni susţin, referitor la faptul că Moldova nu va avea autostradă către Transilvania în următorii ani, că partidul de la guvernare arată o ură faţă de Moldova, preferându-se ca regiunea să rămână săracă pentru a obţine mai uşor voturi. Deputatul Costel Alexe susţine: „Cine sunt cei din spatele acestei campanii? E foarte simplu: guvernanții şi aliaţii lor. De ce? Pentru că subdezvoltarea continuă ...

Citeste tot


Ministerul Fondurilor Europene lanseaza procesul de constituire a Comitetului de Monitorizare a Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Acest program a fost aprobat de Comisia Europeana in data de 9 iulie a.c. CM POIM 2014-2020 reprezinta o structura nationala de tip partenerial, fara personalitate juridica, cu rol decizional strategic in procesul de implementare a POIM 2014-2020 care se va reuni pe parcursul intregii perioade de ...

Citeste tot


În loc să aducă manageri capabili să cheltuiască banii de la Transporturi, guvernul taie de la şosele şi căi ferate. Afacerile private îşi pierd din competitivitate, activele imobiliare stau îngheţate şi nu pot fi vândute, sa­lariile nu pot fi crescute din cauza cos­turilor de transport în creştere, iar întreg circuitul de business local este afectat. Acesta este principalul impact al reţelei deficitare de infrastructură ...

Citeste tot


Oraşele din Dacia romană au fost legate printr-o reţea de drumuri trasate cu o rigurozitate matematică extremă, dintre care unele s-au păstrat şi astăzi. Dacă romanii au realizat în 10 ani, peste 4.000 de kilometri de drumuri, românii au construit după revoluţie circa 550 de kilometri de autostradă. Alexandru Diaconescu, profesor la catedra de Istorie antică şi Arheologie a Facultăţii de Istorie-Filosofie (Univeristatea ...

Citeste tot


Comisia Europeană a aprobat Masterplanul de Transport. Nici acum nu se știe dacă Iașul are autostradă

Postat pe 28 iulie 2015

Comisia Europeana a acceptat varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu documentele - cheie ce stabilesc proiectele prioritare si calendarul de realizare, a anuntat joi Ministerul Transporturilor. Pe langa mici modificari - autostrada de la Bacau la Pascani transformata in Drum expres, Inelul de autostrada a Capitalei facut pe partea de nord initial ca "half-profile" si extinderea la 3 benzi pe sens a ...

Citeste tot


La data de 10 Iulie 2015, Comisia Europeană a aprobat Programul Operațional Infrastructură Mare, documentul programatic pentru utilizarea fondurilor europene nerambursabile în perioada 2014-2020 în sectoarele de transport, mediu și energie. Aprobarea Programului Operațional Infrastructură Mare s-a datorat și elaborării documentului final al Master Planului General de Transport (MPGT) față de care Comisia Europeană nu a mai avut ...

Citeste tot


​Adoptarea Noului Cod Fiscal ar urma sa duca la cresterea deficitului la 3,2% in 2016, ba chiar 4,6% daca sunt luate in calcul estimarilor si legea salarizarii si cheltuielile pentru aparare, potrivit Consiliului Fiscal. Un astfel de deficit ar pune practic frana strategiei rutiere din MasterPlanul de Transport recent acceptat de Comisia Europeana. Asta pentru ca nu s-ar mai putea aproba acea "clauza de reforma structurala" ce presupune o ...

Citeste tot


Adio, autostrada!

Postat pe 28 iulie 2015

Masterplan de transport aprobat, autostrada la Sfantul asteapta. Comisia Europeana a avizat varianta finala a masterplanului general de transport al Romaniei. Numai ca austostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures, de care are atata nevoie nu doar Iasul, ci si Regiunea de Dezvoltare Nord-Est si chiar Republica Moldova, a disparut de pe harta investitiilor, cel putin pana in anul 2020. Iar aceasta este varianta optimista, pentru ca in cea pesimista, ...

Citeste tot