Oficialii de la Bruxelles, sceptici la adresa României. Ce șanse avem să facem drumuri prin planul Juncker

Postat pe 26 ianuarie 2015

Statele membre au trimis deja o primă listă de proiecte pentru planul financiar promovat de președintele Comisiei Europene. Unii oficiali europeni privesc România drept un competitor slab în „bătălia” pentru fonduri.

În timp ce unele țări și proiecte au mai multe șanse de a fi incluse în programul Juncker, altele sunt din start mult mai slab cotate. Un exemplu din a doua categorie este România, potrivit unui director din cadrul DG Trans, Directoratul pentru Transporturi din cadrul CE. „Planul Juncker presupune o schemă foarte complexă. Or, România nu a reușit să absoarbă nici fondurile structurale, ce se bazau pe un mecanism destul de simplu, așa că este greu să ne gândim că ar putea duce la capăt un proiect prin schema Juncker”, a declarat oficialul european, pentru EVZ, în cadrul unui seminar organizat de Centrul pentru Jurnalism European.

Oficial, România primește însă la aceeași întrebare un răspuns echidistant din partea responsabilului european pe sectorul Transporturi: „Ca orice alt stat, poate primi finanțare prin planul Juncker dacă are proiecte viabile, care pot atrage investitori. La fel spun oricărei alte țări membre”, a declarat, pentru EVZ, Violeta Bulc, comisarul european pentru Transporturi.

Planul Juncker, în cifre:

  • În cadrul planului, Banca Europeană pentru Investiții va capacita 5 miliarde de euro
  • Garanția oferită de UE va fi de 16 miliarde de euro
  • Schema financiară, care angrenează atât investitori privați, cât și bănci și fonduri de la buget, poate avea un factor de multiplicare a investițiilor puse la dispoziție de BEI și UE de 15
  • Prin urmare, se poate ajunge la o valoarea totală a investițiilor de 315 miliarde de euro
  • Perioada de derulare a planului este de trei ani

Cele mai importante proiecte depuse de România:

  • Autostrada Montana (Iași – Borș)
  • Reabilitatea coridorului de cale ferată Vicșani – Giurgiu
  • Centura Bucureștiului
  • Autostrada Danubius – prin Bucureşti, Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Lugoj, Timişoara, Arad, Nădlac
  • Patru tronsoane de metrou

Pentru detalii suplimentare, vă recomandăm să accesați: http://www.evz.ro/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Oficialii de la Bruxelles, sceptici la adresa României. Ce șanse avem să facem drumuri prin planul Juncker"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML