Moldova, din ce în ce mai izolată de Ardealul civilizat. Galaţiul, lăsat în afara Masterplanului pe Transporturi

Postat pe 16 februarie 2015

Mai mulţi parlamentari de Galaţi iau atitudine faţă de indiferenţa autorităţilor centrale în privinţa conectării oraşului şi a judeţului la Materplanul pentru Transporturi.

Pe la mijlocul anului 2013 fostul ministru al Marilor Proiect, Dan Şova anunţa că are numai gânduri bune în legătură cu dezvoltarea unor autostrăzi care să unească Galaţiul de Buzău prin Brăila şi Iaşiul de Târgu Mureş. Cele spuse de Sova au fost intarite si de Victor Ponta in presa vremii. Acesta spunea ca proiectul Tulcea-Pod peste Dunare-Drum expres Galati, Braila, Buzau si Focsani-Braila este o prioritate a guvernului, studiile de fezabilitate fiind terminate. Mai mult, dupa o vizita a premierului in China, am aflat chiar de la Victor Ponta ca sunt companii asiatice interesate sa investeasca in zona.

A venit anul electoral 2014 in care s-a uitat complet de aceste proiecte. Recent, un parlamentar din Galati l-a interpelat pe premier si a primit un raspuns uluitor. „La ora actuala se refac studiile de fezabilitate privind acest proiect”.

„De ce s-au facut oare acele studii de fezabilitate daca nu am avut nicio intentie de a realiza proiectul, si trebuie cheltuiti acum alti bani? Sa fie oare adevarat ce spun unele guri rele ca multe dintre aceste studii de fezabilitate au cuprins si o anumita cotizatie de risc numita in termeni licentiosi, sub denumirea bine cunoscuta de para-ndarat?”, se intreaba senatorul de Galati Paul Ichim.

Aceleasi guri rele spun ca nu a fost niciun interes politic pe plan local pentru realizarea unui pod deoarece trecerile bac de la Galati si Braila ar fi de fapt afacerile unor parlamentari PSD din zona. Apoi a venit si celebra dilema „pod sau tunel”!

„Daca specialistii din domeniu care asigura consultanta ministrului de resort nu a reusit sa observe ca Dunarea la Galati-Braila nu este Canalul Manecii sau legatura intre insulele arhipelagului Nipon, ar fi trebuit de mult sa ajunga la concluzia ca tunelul pare o idee nastrusnica”, spune Paul Ichim.

„Salut demersul colegului parlamentar Paul Ichim şi ţin să precizez din start că am fost şi voi rămâne un susţinător al tuturor proiectelor de dezvoltare a zonei de sud a Moldovei şi a Dobrogei. De fapt, acest demers al meu de dezvoltare durabilă şi echilibrată a întregii zone a reprezentat linia directoare a bunei guvernări locale derulate în special în perioada 2008 – 2012 prin proiectele implementate în Euroregiunea „Dunărea de Jos”. Masterplanul pentru Transport, dincolo de a aduce o imagine clară supra infrastructurii, are pe lângă părţile lui bune şi zone de interes perfectibile. Aspectele sesizate de colegul senator sunt perfect adevărate şi trebuie luate în considerare de Ministerul Transporturilor. De altfel, voi exprima public acest punct de vedere şi în cadrul Comisie de Administraţie din Camera Deputaţilor”, spune la rândul lui deputatul UNPR Eugen Chebac.

Sursa articolului: http://m.adevarul.ro/locale

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Moldova, din ce în ce mai izolată de Ardealul civilizat. Galaţiul, lăsat în afara Masterplanului pe Transporturi"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML