Istoria autostrăzilor. De ce avem doar 670 km de autostrăzi la 25 de ani de la Revoluţie

Postat pe 6 ianuarie 2015

Cel mai “bogat” an la capitolul deschideri de circulaţie a fost 2012, când 128 de noi kilometri de autostrăzi au apărut pe harta ţării, printre care şi Bucureşti-Ploieşti.

Pe de altă parte, anul acesta au fost inauguraţi doar 22 de kilometri de autostrăzi, pe tronsonul al treilea al şoselei Orăştie-Sibiu (între Cunţa şi Sălişte).

În total, România are acum 667 de kilometri de autostrăzi, în condiţiile în care la Revoluţie avea deja peste 100 de kilometri. Nici acum România nu are o autostradă continuă care să lege vestul de est sau nordul de sud, iar planurile privind dezvoltarea infrastructurii rutiere s-au schimbat de la un ministru la altul.

Mulţi reprezentanţi din zona de business au acuzat în repetate rânduri lipsa de continuitate a strategiilor ca principal motiv pentru care construcţia de autostrăzi a fost atât de înceată în România după Revoluţie. Mai mult, construcţia de şosele în general este cunoscută ca fiind una în care şpăgile şi risipa de bani sunt cuvintele de ordine.

Odată ce construcţia de autostrăzi a fost însă finanţată preponderent din bani europeni, atenţia asupra posibilelor ilegalităţi a fost sporită. Nelu Iordache, proprietarul constructorului Romstrade, a fost spre exemplu arestat în urmă cu doi ani pe fondul unor suspiciuni privind deturnarea de fonduri europene.

Pentru mai multe informații, puteți accesa: http://www.zf.ro/zf-24/istoria-autostrazilor-de-ce-avem-doar-670-km-de-autostrazi-la-25-de-ani-de-la-revolutie-13710538

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Istoria autostrăzilor. De ce avem doar 670 km de autostrăzi la 25 de ani de la Revoluţie"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML