Încăierări politice pe tema autostrăzii Iași – Târgu Mureș

Postat pe 31 iulie 2015

Liderii politici ieșeni susţin, referitor la faptul că Moldova nu va avea autostradă către Transilvania în următorii ani, că partidul de la guvernare arată o ură faţă de Moldova, preferându-se ca regiunea să rămână săracă pentru a obţine mai uşor voturi.

Deputatul Costel Alexe susţine: „Cine sunt cei din spatele acestei campanii? E foarte simplu: guvernanții şi aliaţii lor. De ce? Pentru că subdezvoltarea continuă a Moldovei înseamnă o sursă continuă de manipulare a populaţiei sărăcite şi o sursă a corupţiei pentru administraţiile pesedizate de 25 de ani”, afirmă deputatul Costel Alexe.

Totodată, el susţine că guvernanții au blocat sistematic o acţiune coordonată a parlamentarilor din Moldova pentru a se reuşi demararea proiectului.” În situaţia implementării acestui Master Plan General de Transport se va oficializa faptul că într-o sută de ani de la Marea Unire, statul român nu a fost în stare să-şi conecteze regiunile. Este un faliment al Guvernului Ponta instalat în 2012, care şi-a asumat acest lucru. Transformarea porţiunii Paşcani-Bacău în drum expres şi mutarea perspectivei de a începe lucrările la autostrada Ungheni-Târgu Mureş spre 2030 este pur şi simplu un act de condamnare a Iaşiului şi a regiunii”, a declarat Costel Alexe.

La rândul său, deputatul Petru Movilă, susţine, tot într-un comunicat, că presiunile venite din partea opoziţiei, a societăţii civile şi a mediului de afaceri la adresa PSD au fost ”apă de ploaie” şi că Moldova rămâne fără legătură rutieră rapidă cu vestul României şi cu Europa.”Comisia Europeană a aprobat un masterplan care nu aduce nimic bun pentru noi, cei din Moldova. Mai grav este că scenariul prezentat drept pesimist şi care implică doar finalizarea autostrăzilor care deja sunt în lucru, pare a fi, scenariul cel mai apropiat de realitate. Cel mai probabil, guvernanții se va ascund în spatele eternului motiv al lipsei de fonduri, iar Iaşiul va rămâne şi fără tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ”, susţine Petru Movilă.

El consideră că guvernanții preferă o regiune de nord-est slabă din punct de vedere economic, întrucât „principalul lor bazin de vot este mai uşor manipulabil atunci când salariile sunt mici şi când, cu câteva promisiuni, poţi obţine încă patru ani de putere”.Dacă în 2012, Ministerul Finanţelor ar fi avizat studiul de fezabilitate, sunt convins că astăzi am fi discutat de un proiect în lucru”, a precizat el.

Potrivit Masterplanului General de Transport întocmit de Guvern şi aprobat recent la Bruxelles, autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş ar urma să fie finalizată până în anul 2030. În cazul în care Comisia Europeană ar activa clauza de reformă structurală pentru România începând cu anul 2017, tronsonul de autostradă Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ ar urma să fie realizat până în anul 2020.

Pentru mai multe informații, accesați: Agenda de Iași

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Încăierări politice pe tema autostrăzii Iași - Târgu Mureș"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML