Iasul vrea Autostrada

Postat pe 26 ianuarie 2015

„Deşi a fost făcut profesionist de o firmă recunoscută în domeniu, Master Planul General de Transport nu prevedea până în octombrie existenţa autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş. Cifrele statistice nu indicau această nevoie, iar cum Iaşul nu are nici un reprezentant în Guvern şi nici pe altcineva care să se fi bătut până în octombrie pentru autostradă este normală această lipsă”, a declarat sâmbătă Nicolae Boţu, consilierul ministrului Transporturilor Ioan Rus. El a recunoscut apoi că introducerea autostrăzii Moldova – Ardeal în Master Plan este rodul exclusiv al „presiunilor politice şi mediatice”, presiuni făcute în primul rând de şeful Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei. „Eu nu fac politică, eu vorbesc strict tehnic, dar dacă nu se crea acea presiune nu vorbeam acum de autostradă pe ruta Iaşi – Târgu Mureş. Gândiţi-vă doar că ministrul e din Cluj, secretarul de stat din Oradea, directorul de cabinet al ministrului e şi el din Ardeal, deci cine să s elupte pentru Iaşi. Mai mult, observaţi că Moldova nu are nici un ministru şi doar un singur secretar de stat. Pur şi simplu nu a avut cine să lupte până în octombrie pentru această autostradă”, a recunoscut consilierul ministrului Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a recunoscut sâmbătă că harta autostrăzilor a fost modificată în urma presiunilor publice.

Reamintim că publicarea în timpul campaniei electorale prezidenţiabile a MasterPlanului de Transport în condiţiile în care Moldova era lăsată fără autostradă spre Vest a provocat un val de furie la Iaşi.

Bomboana din vârful tortului a fost convingerea Biroului Permanent al PNL să refuze aprobarea în Parlament a Master Planului de Transport dacă acest document nu va prevedea expres existenţa autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş.

Autostrada fazată devine tot mai mică și va arăta ca un obiectiv turistic

Consilierul ministrului a anunţat sâmbătă la Iaşi că „bucata cea mai grea, adică Ditrău – Târgu Neamţ, va fi construită din start la nivel de autostradă. Adică toate viaductele, tunelurile şi celelalte lucrări de artă vor fi făcute ca la carte, pentru că e greu să le modificăm mai târziu. De asemenea, tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi făcut şi el din start la nivel de autostradă. Rămâne la nivel de drum expres dar prevăzut pentru a fi transformat în autostradă foarte rapid doar tronsonul Târgu Mureş – Ditrău”.

Nicolae Boţu a spus că pentru această autostradă s-a început un nou studiu de fezabilitate care e preconizat să dureze 17 luni şi care va înghiţi 22 milioane euro. „Celelelate SF-uri făcute până acum nu sunt bune de nimic. Nu s-au făcut foraje, studii geotehnice, de laborator ş.a.”.

Chiar și așa va avea peste 70 de km de poduri și viaducte și 20 km de tineluri, ceea ce va transforma autostrada Iași – Târgu Mureș într-un adevărat obiectiv turistic.

Guvernul promite mai nou o a 2-a autostradă prin Moldova, una care ajunge la Pașcani

Nicolae Boțu a mai făcut o dezvăluire interesantă: „Până acum se vorbea de o autostradă Braşov – Bacău dar pot să vă spun că ultima modificare, de care nu ştia nici premierul, este prelungirea acestei rute până la Paşcani. Deci în Master Planul ce va fi propus săptămâna viitoare Parlamentului pentru aprobare este prevăzută construcţia tot la nivel de autostradă a rutei Braşov – Bacău – Paşcani”.

Consilierul ministrului Transporturilor nu a putut spune expres din ce bani vor fi construite aceste autostrăzi, indicând doar „bugetul, fondurile UE, accize, BEI şi BERD”. Nicolae Boţu a pretins însă că e sigură construcţia „cel mai probabil din 2016″ a autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni” indiferent de costul ce va rezulta la finalizarea studiilor de fezabilitate.

Material publicat de TopIasi.ro

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Un raspuns pentru "Iasul vrea Autostrada"

  • Olteanu Cezar
    26 ianuarie 2015 (23:19)
    Raspunde

    Solutia pentru Moldova este construirea a doua autostrazi : Tg. Mures-Iasi-Ungheni si Ploiesti-Focsani-Bacau-Siret!
    Argumente:
    -autostrada Brasov-Comarnic trebuie si va fi respinsa de Parlament pentru ca este prea scumpa si nu se sustine economic;
    -autostrada Brasov -Bacau a aparut din „necesitatea” justificarii introducerii tronsonului de autostrada Sibiu-Brasov care la randul sau a aparut pentru a creste traficul pe Brasov-Comarnic si a face finantabil proiectul;
    -la costurile tronsonului de autostrada Brasov-Comarnic trebuie adaugate si cele pentru tronsoanele Sibiu-Brasov si Brasov-Bacau;
    – ambele autostrazi propuse pentru Moldova sunt finantabile pe fonduri europene pentru ca sunt in reteaua TEN-T CORE;
    – costurile suportate de statul roman pentru cele doua autostrazi sunt inferioare celui necesar pentru realizarea tronsonului Brasov-Comarnic;
    – Bacaul are aprobata si licitata realizarea centurii in regim de autostrada prin finantare europeana iar realizarea autostrazii Ploiesti-Siret ar integra firesc aceasta centura ;
    -asigura cea mai buna accesabilitate pentru populatia Moldovei- autostrazile strabat cinci din cele opt judete , trec pe langa trei resedinte de judet , locuitorii din judetele prin care nu trec autostrazile nu parcurg mai mult de 70-80 de kilometri pana la o autostrada;
    -conecteaza basarabenii si bucovinenii cu tara mama;
    Cred ca un astfel de proiect este fezabil si , lucru foarte important , ar reusi sa-i adune pe toti politicienii din Moldova astfel incat sa reuseasca un lobby concertat.


Ai o parere despre subiectul de mai sus?

Poti folosi cod HTML