Epopeea „România vrea Drumuri și Autostrăzi”: Cu gândul la autostrăzi şi căi ferate, construcţiile au pierdut 70.000 de angajaţi

Postat pe 19 mai 2015

Sectorul construcţiilor a ajuns anul trecut la minimul ultimilor şapte ani, adică o valoare de sub 40 de miliarde de lei (8,9 miliarde de euro), în contextul în care creşterile care s-au înregistrat în zona lucrărilor rezidenţiale şi ne­rezidenţiale nu au putut să compenseze de­clinul drastic din segmentul de infra­structură.

În aceste condiţii, construcţiile au avut o contribuţie de doar 6,3% în PIB în 2014, în contextul în care în 2008 aveau o pondere de 11% şi contribuiau cu o treime la creşterea economică de la acea vreme, care ajungea la peste 7%. Anul trecut construcţiile nu au avut nicio contribuţie la creşterea economică a României.

Sectorul construcţiilor a pierdut în medie în ultimii şapte ani aproape 70.000 de angajaţi, ajungând anul trecut la puţin sub 350.000 de salariaţi, potrivit datelor puse la dispoziţie de ARACO.

Mai mult, o serie de jucători din această industrie s-au confruntat cu o serie de probleme în contextul în care proiectele de construcţii au fost mai puţine, atât cele finanţate de către state cât şi cele făcute pe bani privaţi. În aceste condiţii, multe firme care activează în acest sector au fost nevoite fie să îşi ceară insolvenţa, fie să pună lacăt operaţiunilor. Nici firmele mari, care au construit în România proiecte de anvergură precum autostrăzile, nu au scăpat de această soartă. Constructori mari cu acţionariat local precum Romstrade (controlat de Nelu Iordache), Confort (Georgică Cornu), Vectra Service (Mar­cel Butuza) sau Tehnologica Radion (Theodor Berna) au intrat în insolvenţă în ultimii ani, după ce criza a lovit puternic piaţa construcţiilor, care a scăzut cu circa 40% în recesiune.

Potrivit datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, 35.725 de firme de construcţii şi-au depus situaţiile financiare aferente anului 2013, cel mai recent an pentru care există informaţii publice. Printre aceste companii se numără cele cu activităţi în cons­trucţii de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, de drumuri şi autostrăzi, căi ferate de suprafaţă şi subterane, poduri şi tuneluri, demolare de construcţii, pregătire a terenului, foraj şi sondaj pentru construcţii. Din cele aproape 36.000 de firme, peste 5.000 se află în insolvenţă.

Vedeţi cum arată top zece în construcţii şi cum s-a schimbat piaţa în anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediţia a zecea, care va apărea pe piaţă în iunie.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.05.2015

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Epopeea „România vrea Drumuri și Autostrăzi”: Cu gândul la autostrăzi şi căi ferate, construcţiile au pierdut 70.000 de angajaţi"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML