Epopeea autostrazii Iasi – Tg Mures. Momentele cheie ale proiectului

Postat pe 11 martie 2015

Hotnews.ro a inclus în proiectul „Monitorizări. Proiecte de infrastructură” autostrada Iași – Tg Mureș. Site-ul realizează o radiografie a demersurilor făcute până acum pentru implementarea proiectului și prezintă stadiul actual (ofertele depuse pentru licitatia de refacere a Studiului de Fezabilitate au fost deschise in 4 februarie. Se asteapta atribuirea contractelor) PRINCIPALELE MOMENTE pentru soarta autostrazii A8 Targu Mures – Iasi: 3 mai 2007 – Este publicat anuntul de participare pentru licitatia “Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru AutostradaTargu Mures – Iasi – Sculeni” 17 iulie 2007 – I se atribuia firmei IPTANA contractul “Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru AutostradaTargu Mures – Iasi – Sculeni”, pentru suma de 2.340.000 lei (fara TVA), reprezentand la vremea aceea 718.763,22 euro (fara TVA). (Sursa) 14 septembrie 2009 – CNADNR scoate la licitatie realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru intreaga autostrada targu – Mures – Iasi, impartita pe trei loturi. 3 februarie 2010 – Pentru segmental Targu Neamt – Ungheni, studiul de fezabilitate a fost contractat, in urma licitatiei, firmei spaniole Inocsa Ingenieria. Valoarea a fost de 3.144.960 lei, fara TVA. 23 Februarie 2010 – pe site-ul de licitatii publice (SEAP) a aparut anuntul de atribuire prin care firma SC Search Corporation SRL din Cluj va intocmi studiul de fezabilitate pentru autostrada care va avea traseul si prin Targu-Mures – Ditrau. Valoarea totala a acestui proiect a fost de 3.291.995 lei, fara TVA Totodata, a fost atribuit si contractul pentru revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau -Targu Neamt catre IPTANA. Valoarea a fost de 3.815.000 lei, fara TVA. 28 februarie 2011 – Studiul de fezabilitate al autostrazii Ungheni – Iasi – Tirgu Mures a fost finalizat si depus la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) pentru avizarea coridorului de expropieri a terenurilor si cladirilor 27 iunie 2011 – “Studiul de fezabilitate nu a fost inca aprobat in Comisia Tehnico-Economica a CNADNR, proiectul fiind in curs de evaluare, cu termen de predare la 29 martie 2012″, Daniela Draghia, director adjunct la Programe cu Finantare Externa. (Sursa) 22 martie 2012 – Comisia Europeana a acceptat includerea in noua retea trans-europeana centrala de transport TEN-T Core a traseului Timisoara-Sebes-Turda-Targu-Mures-Iasi-Ungheni. (Detalii) 26 iulie 2012 – Ministerul Transporturilor a elaborat indicatorii tehnico economici pentru proiectul autostrazii Targu Mures-Iasi. Costul priectului este estimat la circa 8,9 miliarde de euro, fata de cei 6,14 miliarde reiesiti dupa primul SF. 24 ianuarie 2013 – Premierul Ponta il mandateaza pe ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, sa se ocupe de autostrada Iasi – Tg. Mures, chiar daca autostrazile erau in curtea lui Dan Sova, la Departamentul Marilor Proiecte. 19 februarie 2013 – Dan Sova se incapataneaza sa contrazica realitatea. Sova sustinea ca autostrada nu poate fi realizata prin fonduri europene, amestecand notiunea de Coridoare pan-europene – care, desi nu sunt parte a planurilor europene oficiale, in viziunea sa sunt singurele finantabile din fonduri europene – cu reteaua TEN-T Core, retea care reprezinta de fapt singura harta admisa de Comisia Europeana in planurile sale. 3 decembrie 2013 – Dan Sova se prezinta in fata Parlamentului si propune o noua strategie de autostrazi pe care le vede el prioritare pana in 2018. Strategia prezentata in Power-Point si denumita “Romania 100″ nu ia in calcul si ruta Targu Mures – Tg Neamt. 23 decembrie 2013 – Guvernul trece proiectul autostrazii Tg. Mures – Iasi inapoi de la Ministerul Transporturilor la departamentul condus de Dan Sova. 2 iunie 2014 – Compania de Autostrazi, aflata neoficial in subordinea lui Dan Sova, ministru la Transporturi la acel moment, scoate la licitatie realizarea SF-ului pe cele trei sectoare ale autostrazii: Tg Mures – Ditrau, Ditrau – Tg. Neamt si tg. Neamt – Iasi – Ungheni. Costul estimat? Intre 22,92 si 27,11 milioane de euro. Vor urma nenumarate amanari a deschiderii ofertelor. 4 februarie 2015 – Dupa amanari succesive, ofertele depuse in cadrul licitatiilor sunt in sfarsit deschise: Citeste mai multe pe HOTNEWS.RO.

Sursa materialului:

http://cityzen.ro/epopeea-autostrazii-iasi-tg-mures-momentele-cheie-ale-proiectului/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Epopeea autostrazii Iasi – Tg Mures. Momentele cheie ale proiectului"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML