De ce nu poate Ponta să facă autostrăzi nici după trei ani de mandat: din cauza lui Băsescu şi pentru că n-are pact

Postat pe 15 ianuarie 2015

Înarmat cu mai multe hărţi cu autostrăzi proaspăt desenate, ministrul Ioan Rus a ţinut să prezinte marţi, la Ministerul Transporturilor, avându-i ca invitaţi pe premierul Victor Ponta şi miniştrii Finanţelor şi Fondurilor Europene, noile planuri pentru construcţia de autostrăzi până în 2030. Proiectele au o valoare de 28 de miliarde de euro, iar autorităţile nu au explicat de unde vor face rost de toţi banii. Din mai 2012 şi până în prezent, guvernele Ponta au tăiat panglicile la circa 290 de noi kilometri, toţi demaraţi de guvernele trecute.

România are în prezent 695 de kilometri de autostrăzi, iar până la sfârşitul lui 2016 ministrul Transporturilor Ioan Rus promite că vom mai avea încă 250 de kilometri: 50 de kilometri în 2015 şi alţi 200 de kilometri în 2016. În total, dacă desenele trasate pe hârtie vor deveni realitate, România ar putea ajunge, la finele lui 2016, să aibă o reţea de 945 de kilometri de autostradă.

Promisiunea a fost făcută marţi la o conferinţă de presă, unde a participat şi premierul Victor Ponta care a venit şi cu „soluţia” care va umple România de autostrăzi în următorii 10 ani: un acord politic între toate partidele parlamentare pentru un program de autostrăzi care să fie aprobat prin lege. Astfel, „ideile creţe” ale celor care vor urma la conducerea Transporturilor nu vor mai avea succes, aceştia fiind nevoiţi să respecte legea care va stabili care sunt toate proiectele de infrastructură de transport ale României, a explicat plastic ministrul Ioan Rus.

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni

Ministrul Transporturilor a mai anunţat marţi şi informaţii privind viitoarea autostradă Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni.

„Ne-am angajat cu toţii că rezolvăm şi problemele de dezvoltare economică a unor regiuni care astăzi sunt în dificultate din cauză că nu există o infrastructură rutieră ca suport pentru dezvoltarea economică. Şi atunci dăm drumul la autostradă Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ şi de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş variantă de autostradă fazată, că-i foarte scumpă”, a spus ministrul, citat de Mediafax.

Pe tronsoanele Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (100 km) şi Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211 km) sunt în derulare licitaţii pentru revizuirea studiilor de fezabilitate, conform informaţiilor prezentate marţi de ministerul Transporturilor.

Potrivit informaţiilor prezentate iniţial în Master Planul de Transport, tronsoanele Paşcani – Iaşi – Ungheni (75 kilometri) şi Târgu Mureş – Paşcani (280 kilometri) figurau ca viitoare drumuri expres, cu investiţii necesare estimate la 450 milioane euro, respectiv 3,65 miliarde euro, fără TVA.

Alte informații, puteți găsi accesând: http://www.gandul.info/financiar/de-ce-nu-poate-ponta-sa-faca-autostrazi-nici-dupa-trei-ani-de-mandat-din-cauza-lui-basescu-si-pentru-ca-n-are-pact-13763659

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "De ce nu poate Ponta să facă autostrăzi nici după trei ani de mandat: din cauza lui Băsescu şi pentru că n-are pact"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML