Constructia cu prioritate a autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni, ceruta de Federatia Operatorilor de Transport

Postat pe 8 decembrie 2014

Federatia Operatorilor de Transport din Romania (FORT) solicita autoritatilor includerea autostrazii „Moldova”, Targu Mures-Iasi-Ungheni, in Master Planul de Transport, argumentand ca realizarea acestei sosele va genera aparitia de noi locuri munca si cresteri pentru turism si exporturi, noteaza Mediafax. „Autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni ar insemna o imbunatatire exponentiala de 50-60% a retelei de transporturi a Romaniei”, mai arata asociatia.

„Guvernul Romaniei, in ansamblul sau si Ministerul Transporturilor trebuie sa constientizeze ca, fara autostrada, regiunea Moldova ramane condamnata la saracie, fiind imperios necesara deschiderea reala spre vestul tarii. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta si la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni, aceasta insemnand liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cat si a Republicii Moldova de restul tarii, atat in ceea ce priveste transportul rutier cat si nivelul de trai”, se arata intr-un comunicat al FORT, citat de Mediafax.

Transportatorii amintesc ca autostrada este finantabila cu fonduri europene, avand un traseu de importanta europeana, prin traversarea muntilor Carpati, conectarea Romaniei si Ungariei cu Republica Moldova si Ucraina si scurtarea rutei europene Est-Vest, la nivel de autostrada, cu peste 300 kilometri.

„Beneficiile constructiei acestei autostrazi care ar lega regiunea de est a Uniunii Europene de regiunea de vest, cu tranzitul prin Romania, ar implica o crestere cu circa 30% a turismului si a locurilor de munca si o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni ar insemna o imbunatatire exponentiala de 50-60% a retelei de transporturi a Romaniei”, mai arata asociatia.
Fostul ministru al Transporturilor Dan Sova a declarat ca aceasta autostrada ar putea fi finantata cu bani din acciza la combustibil si fonduri europene si ca lucrarile de constructie pot incepe in 2015.

Actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit insa drastic targetul avansat de Sova cu privire la constructia de autostrazi. Astfel, Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, in conditiile in care Sova promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.

Targu Mures-Iasi-Ungheni si Sibiu – Pitesti, alta autostrada ceruta insistent de transportatori, figureaza in actualul Master Plan ca drumuri expres.

Versiunea revizuita a Master Planului General de Transport va fi prezentata pana la 15 decembrie in Guvern, in prima lectura, Executivul urmand sa decida daca acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin hotarare de guvern (HG).

Sursa materialului: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18777467-constructia-prioritate-autostrazii-targu-mures-iasi-ungheni-ceruta-federatia-operatorilor-transport.htm

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Constructia cu prioritate a autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni, ceruta de Federatia Operatorilor de Transport"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML