Cât durează o călătorie pe şoselele de azi de la vestul la estul României şi cât va dura după construcţia unei autostrăzi

Postat pe 10 decembrie 2014

Cine vrea să traverseze România de la vest la est cu autoturismul personal, trebuie să ia în calcul că o astfel de distanţă, de circa 820 de kilometri între Nădlac şi Consanţa, poate fi parcursă în circa 10 ore, iar aceasta fără a lua în calcul diferite pauze pe care un şofer le poate lua de-a lungul unui traseu atât de lung. Iar aceasta în condiţiile în care o mare parte din acest traseu poate fi deja parcurs pe autostrăzi (spre exemplu, autostrăzi există în prezent pe tronsoanele Timişoara-Arad, Deva-Sibiu, Piteşti-Bucureşti, Bucureşti-Constanţa).

Dacă ar exista o autostradă continuă între aceste două localităţi, Nădlac şi Constanţa, timpul de parcurs s-ar reduce la 6-7 ore, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul o viteză medie de 120-130 km/h pe autostradă (fără pauze).

Masterplanul general de transport, un document care propune priorităţile României la capitolul infrastructură de transport până în 2013, a “şters cu buretele” multe dintre autostrăzile pe care în ultimii 25 de ani România le planificase, dar nu reuşise să le construiască.

În afară de Nădlac-Constanţa, autostrada continuă care ar urma să unească vestul de est, în România va mai fi construită şi autostrada Braşov-Bacău, potrivit propunerilor Masterplanului general de transport. În prezent, distanţa dintre Braşov şi municipiul Bacău (179 km) se parcurge în circa 3 ore, potrivit Google Maps, dar odată ce va fi construită o autostradă, distanţa s-ar putea parcurge în o oră şi 20 de minute.

Similar, autostrada Craiova-Piteşti, propusă de Masterplan, va fi parcursă în mai puţin de o oră, în condiţiile în care în prezent durează 1 oră şi 45 de minute să parcurgi cei 121 de kilometri dintre cele două oraşe.

O altă autostradă ce îşi va face apariţia pe harta României, potrivit Masterplanului, este Sibiu-Braşov-Ploieşti. Cei 250 de kilometri între Sibiu şi Ploieşti sunt parcurşi în prezent în 3 ore şi 30 de minute, potrivit Google Maps, iar cu ajutorul unei autostrăzi, drumul va dura cel mult 2 ore.

O problemă importantă în infrastructura rutieră din România este că multe localităţi încă nu au variante de ocolire (spre exemplu, Făgăraş), ceea ce face ca traficul să fie mult îngreunat, iar timpii de parcurgere să crească exponenţial.

Sursa materialului:

http://www.zf.ro/companii/cat-dureaza-o-calatorie-pe-soselele-de-azi-de-la-vestul-la-estul-romaniei-si-cat-va-dura-dupa-constructia-unei-autostrazi-13711902

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Un raspuns pentru "Cât durează o călătorie pe şoselele de azi de la vestul la estul României şi cât va dura după construcţia unei autostrăzi"

  • Vali
    10 decembrie 2014 (16:09)
    Raspunde

    Viteza medie de 120-130 km/h este foarte greu de atins pe un traseu asa de lung Nadlac – Constanta. Trebuie luate in calcul eventualele blocaje, accidente, pauze de toaleta/alimentare cu carburant, limitele de viteza si santierele. Daca se scoate o viteza medie de 110km/h atunci este mai mult decat bine.


Ai o parere despre subiectul de mai sus?

Poti folosi cod HTML