Banii din spatele noului Masterplan de transport

Postat pe 12 februarie 2015

Ultimele modificări aduse la documentul prin care sunt prioritizate investiţiile coordonate de Ministerul Transporturilor nu vizează doar cele două autostrăzi care vor tranzita Moldova * în urma dezbaterilor au fost aduse clarificări şi pentru sectorul intermodal * valoarea totală a investiţiilor din infrastructură depăşeşte 48 de miliarde de euro.

Dezbaterile din această săptămână privind documentul prin care sunt prezentate investiţiile în infrastructură pentru următoarele două decenii au adus mai multe surprize pentru Regiunea de Nord-Est. Cele mai importante modificări, ce au fost deja promovate intens de guvernanţi vizează cele două autostrăzi care vor tranzita Moldova. Astfel, a fost inclusă în Masterplanul General de Transport Autostrada fazată Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, care alternează tronsoane de drumuri expres cu cele de autostradă, şi Autostrada Paşcani-Bacău.

Concret, între Târgu Mureş şi Târgu Neamţ, va fi executată „autostradă fazată“, iar tronsonul de 184 de kilometri va costa aproape aproape 3 miliarde de euro, fiind şi cea mai scumpă modificare. Restul drumului, între Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, o porţiune de 135 de kilometri, ar urma să coste 1,1 miliarde de euro. Autostrada cu câte două benzi pe sens, între Bacău şi Paşcani, de 81 de kilometri, va ajunge la 485 de milioane de euro.

Potrivit ministrului Ioan Rus, Masterplanul General de Transport va fi aprobat săptămâna viitoare în Guvern, urmând ca până pe 15 martie să fie prezentat Comisiei Europene.

Sursa articolului: Ziarul Evenimentul

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Banii din spatele noului Masterplan de transport"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML