Autostrada Iaşi – Tg. Neamţ, peste 5-7 ani. Mai departe, doar sfinţii mai ştiu

Postat pe 10 aprilie 2015

Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare – documentul care stabileste prioritizarea proiectelor – au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala.

Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu – Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau – Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca – Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.

Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.

Master Planul General de Transport (MPGT), precum si Strategia de Implementare – documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pentru anii ce urmeaza, a fost modificat astfel incat sa tina cont de observatiile facute de Comisia Europeana si e gata sa fie retransmis oficialilor europeni pentru aprobarea finala. Vezi aici, in detaliu, care au fost observatiile Comisiei.

Potrivit surselor HotNews.ro, observatiile comisiei au fost asimilate si documentul strategic a suferit o serie de modificari si, in acest moment, mai asteapta o aprobare din partea Ministerului de Finante pentru a putea fi retrimis la Comisia Europeana.

Lista autostrazilor considerate prioritare pana in 2020

Astfel, potrivit surselor HotNews.ro, lista de proiecte prioritare pe rutier a fost „finisata”, iar unele lucruri au fost modificate simtitor fata de prima varianta a Strategiei de Implementare adoptata de Guvern in martie.

Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu – Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau – Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.

Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de „missing link” (legatura lipsa). Astfel, Sibiu – Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti – Bucuresti la un capat si A1 Sibiu – Deva la celalalt), in timp ce Bacau – Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.

In ce priveste celelalte proiecte, lista autostrazilor considerate prioritare in urmatorii 5-7 ani include: Sibiu – Brasov, Brasov – Ploiesti (include Comarnic-Brasov), Pitesti-Craiova, Targu Neamt – Pascani – Iasi si Bors – Suplacu de Barcau – Nadaselu (langa Cluj Napoca).

Sursa articolului este Ziarul de Iasi

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Autostrada Iaşi - Tg. Neamţ, peste 5-7 ani. Mai departe, doar sfinţii mai ştiu"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML