Aberațiile masterplanului de transport făcut de clujeanul Ioan Rus. Capitolul aeroporturi

Postat pe 8 decembrie 2014

Masterplanul național de transport întocmit de prestigiosul consultant internațional AECOM ridică mari semne de întrebare privind profesionalismul companiei. Cel mai relevant exemplu în această privință este modul în care AECOM a estimat dezvoltarea aeroporturilor din țară, estimări în baza cărora a prioritizat investițiile în infrastructura aeroportuară națională. Și estimări în baza cărora SE VOR ALOCA FONDURI GUVERNAMENTALE sau EUROPENE.

Astfel, conform AECOM, aeroportul din Craiova va fi CEL DE-AL DOILEA AEROPORT din țară în 2020 cu un trafic intern de 437.186 pasageri și 1.574.902 extern (total – 2.012.088). În prezent, de la Craiova sunt zboruri spre Londra, Roma, Milano, Bologna, Dortmund și Barcelona, toate fiind operate de Wizz Air, conform site-ului oficial al aerogării. De remarcat că aeroportul NU ARE NICIO CURSĂ INTERNĂ în prezent! Din piatră seacă, Craiova va avea însă un trafic intern de jumătate de milion de oameni în 2020 (!). Să recapitulăm. AECOM face o prognoză pentru 2020 de 2.012.088 pasageri pentru Craiova în 2020. Iată traficul din Craiova în ultimii patru ani: 24.884 (2010), 31.379 (2011), 29.626 (2012) și 40.291 (2013). Practic, AECOM ne spune că traficul la Craiova va crește de 50 de ori (!) în doar șapte ani. În același timp, la Timișoara se vorbește de o dublare a numărului de pasageri, iar la Cluj abia cu vreo 40%. Sibiul e cotat cu un trafic de aproape opt ori mai mare decât cel din prezent, iar estimările în cazul Iașului sunt de un trafic triplu față de cel din prezent. Cu toate că suntem aproape de sfârșitul anului 2014, AECOM a folosit ca „cifre de bază” pentru prognoza traficului în anul 2020 fluxul de pasageri din anul 2011, când, de exemplu, Iașul avea 184.483 pasageri (139.185 intern, 45.928 extern) , Craiova 31.269 (19.397 intern – atunci avea curse interne, 11.872 extern), iar Bacău 327.414 (21.106 intern, 306.308 extern). Inutil de precizat este că Iașul abia în ultimii doi ani și-a modernizat aerogară și s-a introdus un număr de curse externe identic cu cel de la Bacău, iar dacă socotim cursele charter, capitala Moldovei are un număr superior celui băcăuan

Citește mai multe pe http://cityzen.ro/aberatiile-masterplanului-de-transport-facut-de-clujeanul-ioan-rus-capitolul-aeroporturi/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nici un raspuns pentru "Aberațiile masterplanului de transport făcut de clujeanul Ioan Rus. Capitolul aeroporturi"


    Ai o parere despre subiectul de mai sus?

    Poti folosi cod HTML